Vietnam.vn - Nền tảng quảng bá Việt Nam

"Looking at" BYD Tai 3 on sale from 468 million VND, coming to Vietnam soon

In the Chinese market, the BYD Tai 3 SUV model has a price range from 133,800 - 193,800 Yuan (about 468 - 678 million VND).

Báo Khoa học và Đời sốngBáo Khoa học và Đời sống01/05/2025

Tại Triển lãm Ô tô Thượng Hải 2025 hiện đang diễn ra tại Trung Quốc, hãng BYD đã lần đầu tiên mang mẫu xe BYD Tai 3 2025 mới đến trưng bày. Đây là mẫu ôtô điện đầu tiên của thương hiệu con Fangchengbao chuyên xe off-road thuộc hãng BYD. Tai 3 gia nhập dòng sản phẩm

At the 2025 Shanghai Auto Show currently taking place in China, BYD has brought the new BYD Tai 3 2025 to display for the first time. This is the first electric car model of BYD's off-road sub-brand Fangchengbao. Tai 3 joins the product line


Bao gồm các mẫu xe BYD Tai 3 hybrid cắm sạc dẫn động bốn bánh. Đồng thời, Tai 3 cũng là mẫu xe đã được BYD đăng ký bảo hộ kiểu dáng công nghiệp tại Việt Nam vào hồi tháng 3/2025. Do đó, sẽ không bất ngờ nếu mẫu xe điện này cũng được bán ở Việt Nam trong tương lai.

Including the BYD Tai 3 plug-in hybrid four-wheel drive model. At the same time, Tai 3 is also a model that BYD registered for industrial design protection in Vietnam in March 2025. Therefore, it will not be surprising if this electric car model is also sold in Vietnam in the future.

Trong tiếng Trung Quốc, cái tên

In Chinese, the name "Tai" means titanium. It is therefore no surprise that the Tai 3 has a sturdy and somewhat heavy design inspired by armored vehicles. The most prominent feature is the wide flared wheel arches with deep undercuts to accommodate angular wheel arch covers. The wheel arch covers are connected to the aggressive front bumper cover.

Tiếp theo đó là dải đèn LED chạy ban ngày kép, tương tự đèn báo rẽ tích hợp trên ốp gương chiếu hậu. Lưới tản nhiệt dựng đứng, cản trước/sau hình thang, đèn hậu mảnh và cửa khoang hành lý mở ngang cũng được trang bị cho xe. Trên cửa cốp còn có thêm một hộp chứa đồ giả lốp dự phòng theo phong cách xe việt dã.

Next is the dual LED daytime running lights, similar to the turn signals integrated into the rearview mirror housing. The vertical grille, trapezoidal front/rear bumpers, slim taillights and a horizontal opening luggage compartment door are also equipped on the car. On the trunk door there is also an additional storage box imitating a spare tire in the style of an off-road vehicle.

Bên dưới nắp ca-pô là cốp trước có dung tích 151 lít, có thể mở thông qua một nút bấm tích hợp trong lưới tản nhiệt. Bên trong xe, Tai 3 có phần truyền thống hơn với các chi tiết quen thuộc của dòng xe Bao như vô lăng to bản, cần số dạng xe tăng và các nút gạt pha lê.

Under the hood is a 151-liter front trunk that can be opened via a button integrated into the grille. Inside, the Tai 3 is more traditional, with familiar Bao details such as a large steering wheel, tank-shaped gear lever and crystal switches.

Cụm điều khiển trung tâm kiểu cầu nối khá độc đáo, chứa một đèn pin phía bên người lái và một micro để hát karaoke phía bên hành khách.

The unique bridge-style center console houses a flashlight on the driver's side and a karaoke microphone on the passenger side.

Tất nhiên, Tai 3 sẽ không phải là một sản phẩm của BYD nếu thiếu công nghệ. Xe sở hữu màn hình cảm ứng trung tâm 15,6 inch, hệ thống giảm xóc thích ứng DiSus-C và hệ thống trợ lái cao cấp God’s Eye C. Thậm chí, xe còn đi kèm cả máy bay không người lái DJI. Đúng như tên gọi, Tai 3 là mẫu xe nhỏ nhất trong dòng sản phẩm của Fangchengbao.

Of course, the Tai 3 wouldn't be a BYD product without technology. It features a 15.6-inch central touchscreen, DiSus-C adaptive suspension, and God's Eye C advanced driver assistance system. It even comes with a DJI drone. As the name suggests, the Tai 3 is the smallest model in Fangchengbao's lineup.

Xe sở hữu kích thước dài x rộng x cao lần lượt 4.605 x 1.900 x 1.720 mm và chiều dài cơ sở 2.745 mm. So với đàn anh Bao 5, xe ngắn hơn 285 mm, hẹp hơn 70 mm và thấp hơn 200 mm trong khi chiều dài cơ sở kém 55 mm. Đây cũng là mẫu xe đầu tiên của Fangchengbao sử dụng khung gầm liền khối với hệ thống treo trước kiểu MacPherson và treo sau liên kết 5 điểm.

The car has dimensions of length x width x height of 4,605 ​​x 1,900 x 1,720 mm and a wheelbase of 2,745 mm. Compared to its predecessor Bao 5, the car is 285 mm shorter, 70 mm narrower and 200 mm lower while the wheelbase is 55 mm shorter. This is also the first model of Fangchengbao to use a monocoque chassis with MacPherson front suspension and 5-link rear suspension.

Chưa hết, Tai 3 còn là mẫu xe đầu tiên của Fangchengbao sở hữu hệ dẫn động cầu sau RWD. Xe chỉ có một mô-tơ điện duy nhất, sản sinh công suất tối đa 218 mã lực và mô-men xoắn cực đại 310 Nm. Nhờ đó, xe có thể tăng tốc từ 0-100 km/h trong 7,9 giây và đạt tốc độ tối đa 201 km/h.

Not only that, Tai 3 is also the first model of Fangchengbao to own RWD rear-wheel drive. The car has only one electric motor, producing a maximum capacity of 218 horsepower and a maximum torque of 310 Nm. Thanks to that, the car can accelerate from 0-100 km/h in 7.9 seconds and reach a maximum speed of 201 km/h.

Phiên bản dẫn động 4 bánh AWD của xe có thêm 1 mô-tơ điện phía trước, cho công suất tối đa 150 mã lực và mô-men xoắn cực đại 200 Nm. Phiên bản này có tổng công suất 421 mã lực và mô-men xoắn 510 Nm. Sức mạnh này cho phép xe tăng tốc từ 0-100 km/h trong 4,9 giây.

The AWD version of the car has an additional electric motor at the front, providing a maximum capacity of 150 horsepower and a maximum torque of 200 Nm. This version has a total capacity of 421 horsepower and a torque of 510 Nm. This power allows the car to accelerate from 0-100 km/h in 4.9 seconds.

Tai 3 được trang bị pin lithium-sắt-photphat (LFP) dạng Blade của BYD với dung lượng 65,28 kWh ở bản RWD và 72,96 kWh ở bản AWD. Cả hai đều cung cấp phạm vi hoạt động 501 km theo chu trình thử nghiệm CLTC của Trung Quốc. Công suất sạc nhanh DC tối đa là 195 kW ở phiên bản RWD và 215 kW ở bản AWD, cho phép sạc từ 30% lên 80% trong 18 phút.

The Tai 3 is powered by BYD's Blade lithium-iron-phosphate (LFP) battery with a capacity of 65.28 kWh in the RWD version and 72.96 kWh in the AWD version. Both provide a driving range of 501 km on China's CLTC test cycle. The maximum DC fast charging capacity is 195 kW in the RWD version and 215 kW in the AWD version, allowing for a charge from 30% to 80% in 18 minutes.

Tại thị trường Trung Quốc, mức giá xe BYD Tai 3 2025 dao động từ 133.800 - 193.800 Nhân dân tệ (khoảng 468 - 678 triệu đồng). Giống như các mẫu xe thuộc dòng sản phẩmBao, Tai 3 có thể được bán ra thị trường quốc tế dưới thương hiệu Denza.

In the Chinese market, the price of the BYD Tai 3 2025 ranges from 133,800 - 193,800 yuan (about 468 - 678 million VND). Like the models in the Bao product line, the Tai 3 can be sold in the international market under the Denza brand.

Video: See details of BYD Fang Cheng Bao Tai 3 2025.

Source: https://khoahocdoisong.vn/soi-byd-tai-3-mo-ban-tu-468-trieu-dong-sap-ve-viet-nam-post269520.html


Comment (0)

Simple Empty
No data

Same category

Heaven and earth in harmony, happy with the mountains and rivers
Fireworks filled the sky to celebrate 50 years of national reunification
50 years of national reunification: The checkered scarf - the immortal symbol of the Southern people
The moment the helicopter squadrons took off

Same author

Heritage

Figure

Business

No videos available

News

Political System

Local

Product