Vietnam.vn - Nền tảng quảng bá Việt Nam

Legătura dintre consumul de pește mic și un risc redus de deces la femei.

Báo Quốc TếBáo Quốc Tế19/11/2024


Analize recente care arată că speciile de pești mici oferă la fel de multe beneficii ca peștii mai mari, precum tonul și somonul, publicate în Journal of Public Health Nutrition, au descoperit o legătură semnificativă între consumul de pești mici întregi și cu oase și un risc redus de mortalitate la femei.
Cá cơm thường xuất hiện trong bữa ăn của người Nhật. Ảnh: Freeacresm
Anșoa este un ingredient comun în mâncărurile japoneze. (Sursa: Freeacresm)

Legătura dintre peștii mici și durata de viață

Chinatsu Kasahara, profesor asociat la Universitatea Nagoya (Japonia), a fost interesată să efectueze această cercetare pornind de la o preferință personală. Ea a mâncat aceste tipuri de pește încă din copilărie și acum le gătește pentru copiii ei.

Pentru a evalua relația dintre consumul de pește și rata mortalității, profesorul asociat Kasahara și colegii săi au examinat date de la 80.000 de persoane japoneze cu vârste cuprinse între 35 și 69 de ani (aproximativ 34.000 de bărbați și 46.000 de femei).

Ei au folosit chestionare despre frecvența consumului de alimente pentru a analiza dietele participanților, concentrându-se asupra faptului dacă oamenii consumă în mod regulat pește mic.

În perioada de studiu de nouă ani, aproape 2.500 de participanți au murit. Dintre aceștia, aproape 1.500 de cazuri au fost legate de cancer.

După ajustarea factorilor precum vârsta, indicele de masă corporală (IMC), consumul de alcool și frecvența fumatului, cercetătorii au descoperit o corelație semnificativă între consumul regulat de pește mic la femei și o rată redusă a mortalității legate de cancer.

Femeile care au mâncat pește mic de una până la trei ori pe lună au avut un risc cu 32% mai mic de deces din toate cauzele și un risc cu 28% mai mic de deces legat de cancer, comparativ cu cele care nu mâncau în mod regulat pește mic. Cele care au mâncat pește mic de una până la două ori pe săptămână sau de trei sau mai multe ori pe săptămână au avut un risc cu 28%, respectiv 31% mai mic de deces din toate cauzele și un risc cu 29%, respectiv 36% mai mic de deces legat de cancer. Datele au arătat tendințe similare la bărbați, dar asocierea nu a fost la fel de clară.

Cercetătorii nu sunt siguri de motivul pentru aceasta, dar emit ipoteza că s-ar putea datora eșantionului mai mic de bărbați din studiu și că anumiți factori, cum ar fi consumul de pește, nu au fost luați în considerare în mod corespunzător.

Mối leien hệ giữa việc ăn cá nhỏ và việc giảm nguy cơ tử vong ở phụ nữ
Sardinele sunt mici, dar pline de nutrienți importanți. (Sursa: Discouts)

Pești mici, beneficii mari

Între timp, în țările occidentale, peștii mici sunt adesea subevaluați. Nutriționista americană Sharon Palmer a declarat pentru revista Health : „Deseori subestimăm aceste tipuri de pești și îi preferăm pe cei mai mari. În prezent, o mare parte din rezerva mondială de pești mici este folosită pentru a produce făină de pește pentru acvacultură.”

Însă peștii mici sunt foarte nutritivi, deoarece oamenii îi mănâncă adesea întregi. Capetele, oasele și organele interne ale peștilor mici sunt bogate în calciu, vitamina D și vitamina A. Nutriționistul american Roxana Ehsani explică: „Peștii mai mici, precum sardinele și hamsiile, sunt surse bogate de nutrienți precum acizii grași omega-3 și proteinele.”

Micronutrienții din peștii mici s-au dovedit a susține sănătatea oaselor, a sistemului imunitar, a inimii, a mușchilor, a pielii și a metabolismului. De asemenea, aceștia pot reduce inflamația din organism - un factor care crește riscul de boli de inimă, diabet și astm. Expertul Palmer adaugă: „În plus, aceste tipuri de pești sunt mai abundente și conțin mai puține toxine din mediu.”



Sursă: https://baoquocte.vn/moi-lien-he-giua-viec-an-ca-nho-voi-viec-giam-nguy-co-tu-vong-o-phu-nu-282091.html

Cele mai citite

Google Trends

Patrimoniu

Secțiune

Întreprindere

Ştiri

Activități politice

Destinații

Happy Vietnam
Fotografii frumoase

Fotografii frumoase

Frumusețea unui soldat

Frumusețea unui soldat

Test

Test